Efekty pozycjonowania

Wielokrotnie w kontaktach z klientami poruszany jest temat czasu potrzebnego na pozycjonowanie strony. Klienci zazwyczaj chcieliby takie efekty zobaczyć od razu, a przecież pozycjonowanie strony już z samej definicji jest pewnym procesem.

Zajmuje co najmniej 3 miesiące czasu, a w przypadku bardzo konkurencyjnych branż nawet więcej. Jak przekonać klienta do tego, że warto czekać?

  • Bardzo często sporą zachętą jest uczciwy sposób rozliczeń za efekt, gdzie klient nie płaci za te okresy trwania umowy, kiedy efekty jeszcze nie były widoczne. W przypadku, kiedy nie ma dodatkowych opłat pozostaje kwestia cierpliwego czekania na sensowne pozycje strony.

  • Należy stanowczo podkreślić, że tylko sukcesywne, przemyślane postępowanie prowadzi do oczekiwanych efektów. W przeciwnym razie strona może zostać zafiltrowana, a zarówno filtr ręczny jak i algorytmiczny wymaga potem ogromnych nakładów pracy związanych z koniecznością oczyszczania profilu linków strony, czego każdy pozycjoner chciałby uniknąć.