Google aktualizuje algorytm wyszukiwania pod kątem mobilności

Liczba osób, które podczas przeglądania internetu niemalże w pełni „przesiadły się” na urządzenia mobilne, rośnie. I to właśnie je powinien cieszyć fakt, że Google wprowadza kolejne zmiany do swego algorytmu wyszukiwania. Dzięki nim strony dostosowane do obsługi na smartfonach znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania, niż witryny takiego przystosowania pozbawione.

Kolejny ukłon Google w kierunku użytkowników urządzeń mobilnych

Wiadomość o nowej aktualizacji algorytmu została zamieszczona na oficjalnym blogu wyszukiwarkowego giganta. Według informacji tam zawartych, nowy algorytm wejdzie w życie już w maju bieżącego roku. Ostatnia tak znacząca aktualizacja związana z responsywnością stron internetowych na urządzeniach mobilnych miała miejsce w kwietniu 2015 roku. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – pozycjonowanie. Można więc uznać, że Google właściwie co roku mobilizuje twórców stron i serwisów internetowych, by uczynili swoje portale bardziej przyjaznymi dla coraz bardziej znaczącej części użytkowników.

Czy twoja strona będzie zgodna z nowym algorytmem?

Aby ułatwić twórcom stron ich dostosowywanie do nowego algorytmu, Google udostępniło specjalny test zgodności z urządzeniami mobilnymi. Warto sprawdzić nim swoją witrynę, aby się przekonać, jakich zmian wymaga, by jej przeglądanie na urządzeniach mobilnych nie nastręczało żadnych trudności.